Fantastisk ferie til Japan 2009

fra

Skal skrives

Kort dagbog over turen.

dag 1

pic Måtte lige have disse billeder af en Honda CD50. Sådan en havde jeg selv, i lømmel alderen, men den var langt fra så flot som denne. Den så helt ny ud, og jeg så da også, at de stadig solgtes i præcist denne udgave i Yokohama. Pris ca 3000 kr.
pic Dejlig mad hos Kenji og Kimiko
pic Billede fra Kenji og Kimoko hvor også Steen med hans søde familie var med.
pic Familiebillede hos Kenji og Kimiko.
pic tekst
pic Bigcamera butikken. Japanske butikker med elektronik kan ikke sammenlignes med noget, som findes i Europa. De er simpelt hen så store og har så stort udvalg, at det er svært helt at forholde sig til.
pic Mikkels nye ur fra Bigcamera butikken.
pic Mikkel og jeg tog på McDonalds medens Sari var til lægen.
pic En sød passager tog dette billede af os i lyntoget på vej fra Tokyo til Hakone.
pic På vej i bjergbane fra Hakone op på vulkanen.
pic På vej det sidste stykke fra Hakone og op på vulkanen med svævebane. Da vi kørte ned igen senere på dagen, var vi sidste gondol som fik lov. Det stormede så meget, så det var ret ubehageligt at sidde i gondolen. Det svingede frem og tilbage, og man blev lidt nervøs for om stål wirene holdt.

Det gjorde de selvfølgelig, så historien kunne blive fortalt. :-)
pic
pic Efter besøget på vulkanen, var vi i et badeland, hvorfra vi desværre ikke måtte tage billeder. Vi badede i chokolade og rødvind, Sake og kulbad. Prøvede også noget vand som var så tungt, at vi flød helt ovenpå som i det døde hav.
pic Klar til nøgenbadning i hotellets kælder. Det var selvfølgelig mænd og kvinder hver for sig. Vandet var meget varmt, faktisk varmet op af vulkanen som vi boede på.

Inden badet havde vi spist dejligt japansk mad. Stedet var primært for japanske turister, så derfor var maden ikke så turistet, som den kan være på andre hoteller.

Vi ankom lidt sent, men nåede både at spise og bade, og min søde kone bestilte massage til mig efterfølgende, ved en kinesisk dame. Det gjorde ondt under udførsel, men det var dejligt bagefter.

Om natten sov vi på futon'er, direkte på gulvet. I det tidlige morgengry vågnede jeg, ved at jeg blev kastet op i luften. Det gav et ordentligt knag i hotellet. Næste dag spurgte vi taxi chaufføren, om ikke der havde været et jordskælv om natten. "Jo det havde der vist, men han havde ikke bidt så meget mærke i det, for de havde en 5-6 stykker hver uge.
pic Efter nøgenbadning kom ansigtsmaske. Sari skulle rigtig være fin i huden.
pic Familien med Mount Fuji i baggrunden. Kameraet stod på en sten, og det ses tydeligt, at jeg var bange for, at mit hovede ikke kom med, så jeg bukker mig lidt.
pic Oppe på en vulkan, hvor det sydede og boblede fra utallige åbninger. Der var områder med adgang forbudt, hvor luften simpelt hen var for giftig.

Vi købte æg, som var kogt i vulkanen. De var helt sorte, men indeni var de normale, hvis ellers man synes et overkogt æg er normalt. De smagte dog rigtigt godt. De var dyre, men det skyldes nok, at det er tradition, at man spiser disse æg, når man besøger dette sted.
pic udsigt fra nabovulkanen over mod Mount Fuji, som desværre her er delvist dækket af skyer.
pic Vi sejlede med nogle flotte skibe på søen ved Hakone, med fin udsigt til flotte bjerge og hyggelig byer. Skibene lignede gamle sejlskibe, men var helt moderne.

Vi havde stadig nogle af de sorte æg fra vulkanen, som vi spiste om bord på skibet.
pic Udsigt fra Søen ved Hakone ind mod et lille tempel.
pic Sidste billede fra Hakone turen. Mikkel var så syg så syg. Han ser også lidt mat ud på billedet, eller hva.

Om natten sov han og jeg sammen, oppe på hylden i stuen, hvor der var en seng. Han rejste sig og jeg spurgte om noget var galt. Nej, sagde han, men lidt efter kunne jeg høre, at han var rigtig dårlig.

Derfor var vi dagen efter til lægen, men det kostede jo direkte i receptionen og de kunne ikke tage kredit kort. Derfor havde vi hverken sedler eller mønter tilbage, efter det lægebesøg.
pic Afslapning hos Kenji og Kimiko efter en dejlig tur til Hakone.
pic Et blik fra bilen op mod Kenji og Kimikos lejlighed, da vi kørte i taxi mod Yokohama station. Dette var efter en lang og sej kamp med at få slæbt alle kufferter mv. fra vores lille lejlighed og ned til en station.
Vi kunne ikke købet billet til bussen, for de tog ikke kreditkort. Vi havde ikke kongens mønt. Endeligt var der en taxi chauffør, som forbarmede sig over os, og havde mulighed for vi kunne betale med kreditkort i taxi.
Han grinede godt, da vi skulle have plads til os alle 5 og alt vores oppakning.
På bagsædet sad Julie, Tamaki, Sari og Mikkel. Oven på dem en hel del af vores tasker. Foran sad Claus mad så mange tasker ovenpå, så det var rigtigt svært at se ud af forruden, men alligevel nok til at kunne fotografere op mod lejligheden.
pic Mikkel var så syg så syg, og det var Sari også. Derfor var vi taget i lufthavnen om aftenen, før vi skulle rejse hjem, og fik et værelse der på hotel.

Da vi havde fået værelset, gik vi ud af hotellet igen, for at få noget at spise. Der var en nærliggende nudel bar, men Sari og Mikkel skulle mod sædvanen slet ikke have noget som helst.

pic
pic Julie og Motoi var i betydeligt bedre humør på hotellet, end Sari og Mikkel, som begge var syge. Julie og Motoi pjattede og legede hele aftenen, inden vi gik i seng.
pic Næste dag i lufthavnen, var Motoi og Julie stadig helt uadskillelige. De pjattede og Julie lod falde en tåre, da vi endeligt måtte sige farvel til Motoi.